«

»

Ιαν 25 2018

«Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη»

Με 15 μαθητές/τριες του Ομίλου Ρητορικής το σχολείο μας – ένα από τα 84 από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Τουρκία και την Ουγγαρία – έλαβε μέρος στην 2η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με τίτλο «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη», η οποία διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη, στις 15-17/12/2017.

Η προσομοίωση επικεντρώνεται στη διαδικασία ενώπιον των διαφόρων Επιτροπών που δημιουργήθηκαν και λειτουργούν στο πλαίσιο των διεθνών πράξεων προστασίας των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και αφορούσε μερικές από τις σημαντικότερες συμβάσεις του ΟΗΕ.

Οι μαθητές/τριες, εκπροσωπώντας μία χώρα, εξοικειώνονται με ζητήματα εφαρμογής των διεθνών πράξεων από τα κράτη μέρη, μαθαίνουν να υπερασπίζονται τα δικαιώματα του ανθρώπου, να δέχονται τα επιχειρήματα των άλλων, να σέβονται τις απόψεις των άλλων κρατών και να αναπτύσσουν την κατάλληλη επιχειρηματολογία, προκειμένου να πείσουν για τις θέσεις τους. Γνωρίζουν τη διαδικασία ενός διεθνούς forum, τη διπλωματία, όπως εφαρμόζεται στο πλαίσιο ενός διεθνούς οργανισμού, βασισμένη σε κανόνες διεξαγωγής γόνιμου διαλόγου και στην καλλιέργεια του σεβασμού σε επίπεδο αντιλογίας.

Η πολύ καλή παρουσία των μαθητών/τριών μας αποτυπώθηκε τόσο με την «Εύφημο Μνεία» που απονεμήθηκε στον μαθητή Ηλία Κουρή, για την παρουσία και τις επιδόσεις του, όσο και στα επαινετικά σχόλια που απέσπασαν οι μαθήτριες Έλενα Χριστοδουλάτου και Χριστίνα Φάλκου για την γενικότερη παρουσία και συνεισφορά στο έργο των Επιτροπών τους.

Ε. Λαλιώτου -Φιλόλογος

Για την εμπειρία τους αυτή οι μαθητές έγραψαν:

Αν μου ζητούσε κάποιος να περιγράψω την εμπειρία μου από την συμμετοχή μου στο συνέδριο « Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη» 2017 με τρεις λέξεις, αυτές θα ήταν: εμπειρία, γνωριμίες, ενθουσιασμός. Από το ταξίδι στην  όμορφη πόλη της Θεσσαλονίκης μέχρι τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στις Eπιτροπές, το συνέδριο ήταν μία πραγματικά αξέχαστη εμπειρία. Προσωπικά, μου άρεσε πάρα πολύ ολόκληρη η διαδικασία από την αρχή έως και το τέλος. Παρά την ταλαιπωρία του ταξιδιού και του πολύωρου προγράμματος, μπορώ να πω πως ευχαριστήθηκα και ενθουσιάστηκα με το συνέδριο.

Όχι μόνο έλαβα μέρος σε μία πολύ καλή μαθητική προσομοίωση των επιτροπών του ΟΗΕ, μια ιδέα που από την αρχή μου κίνησε το ενδιαφέρον, αλλά επιπλέον γνώρισα αξιόλογους, κατά την γνώμη μου, ανθρώπους. Φυσικά δεν αναφέρομαι μόνο στην οργανωτική επιτροπή και στο καταπληκτικό (ευτυχώς) προεδρείο μου. Αναφέρομαι και στους μαθητές που γνώρισα από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, οι οποίοι έκαναν την εμπειρία μου ακόμα πιο ευχάριστη.

Όσον αφορά το προεδρείο, θεωρώ πως έπαιξε τεράστιο ρόλο στο γεγονός ότι το ΜΡΔ 2017 μου προκάλεσε τόσο ενθουσιασμό. Γεμάτοι χιούμορ, καλή διάθεση, αλλά και φυσικά «οπλισμένοι» με τις κατάλληλες γνώσεις και προσόντα ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος έκαναν τις εργασίες των επιτροπών ακόμα πιο ενδιαφέρουσες και συναρπαστικές.

Κάτι άλλο το οποίο μου άρεσε πολύ στην διοργάνωση ήταν το γεγονός ότι δεν είχε ανταγωνιστικό χαρακτήρα. Όλοι οι μαθητές είχαν έρθει έχοντας στο μυαλό τους ένα κλίμα πιο φιλικό και λιγότερο ανταγωνιστικό. Αυτό πιστεύω ότι ήταν και το στοιχείο που έκανε τις εργασίες των Eπιτροπών πολύ παραγωγικές. Δεν θα αναφερθώ στις εργασίες των Eπιτροπών και στο πώς μου φάνηκαν, αφού για να περιγράψει κανείς μια τέτοια εμπειρία δεν αρκεί, κατά την γνώμη μου, ένα φύλλο χαρτί.

Κλείνοντας, έχω να πω πως το ΜΡΔ 2017 είναι για μένα μια αξέχαστη εμπειρία, γεμάτη γέλιο, ενθουσιασμό και πολλά άλλα. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται σίγουρα να το ξανακάνω όχι μία, αλλά αρκετές φορές ακόμα!!!

                                                                                                                      Γιώργος Σαρόγλου

 Το συνέδριο «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη» αποτέλεσε μια πρωτόγνωρη για μένα εμπειρία, αφού δεν είχα ξανασυμμετάσχει σε παρόμοια διοργάνωση. Το συνέδριο αυτό λειτούργησε ως αφορμή για να ασχοληθώ και ενημερωθώ για θέματα που με αφορούν άμεσα. Με έκανε, επίσης, να συνειδητοποιήσω ότι η εφαρμογή ακόμη και των πιο θεμελιωδών δικαιωμάτων αποτελεί ουτοπικό σενάριο για πολλούς ανθρώπους. Ακόμη, κάτι που μου έκανε εντύπωση είναι ο αμοιβαίος σεβασμός που υπήρχε ανάμεσα στου μαθητές και τους φοιτητές που συγκροτούσαν το Προεδρείο της κάθε Επιτροπής. Κλείνοντας, μπορώ με σιγουριά να πω ότι, μετά το πέρας των τριών ημερών που διήρκεσε το συνέδριο, αποκόμισα γνώσεις, εμπειρίες και θα διατηρώ τις καλύτερες εντυπώσεις.

                                                                                                                                Ηλίας Κουρής